אישור

אישור ביטול

תודה

סגור

גיל המעבר – תקופה חשובה להיפרד מתחושות לחץ ומתח

בתקופת גיל המעבר ייתכן והמחזור(יות) נעלם אבל כפי שהשם מרמז זוהי תקופה של שינוי ענק, שינוי שלעיתים קשה להסתגל אליו.

גיל המעבר – תקופה חשובה להיפרד מתחושות לחץ ומתח

בסופו של דבר, השינוי שעובר על הגוף מתבטא במגוון שלם של השלכות גופניות, כמו גם השפעות פסיכולוגיות ממשיות, ולאלו יכולה להיות השפעה על תחושות מתח וחרדה.

כל שינוי וכל תקופת מעבר דורשים תקופת הסתגלות, ולכן תקופת גיל המעבר וההשפעות הנלוות על הגוף והנפש מצביעים על הצורך לטפל בעצמך היטב, לאמץ נקודת מבט וגישה חיובית, וחשוב מכל: להיפטר מתחושות מתח.

5 דרכים נהדרות להרחיק מתח

תרגלי מדיטציה!
מדיטציה פועלת על הגוף והנפש והיא יכולה להיות שימושית במיוחד כדי לעזור להחזיר תחושת רוגע ושלווה פנימית. לאחרונה, צוות מדענים הוכיח שתרגול קבוע במדיטציית מיינדפולנס מפחית מתח ודלקות, בעיקר על ידי ויסות הפעילות של גנים מסוימים, ומאט את קצב הזדקנות התאים.

תרגול מדיטציה של חמש עשרה דקות בלבד מדי יום תאפשר לך להרגיש אנרגטית יותר, והתרגול גם יסייע להרגיע את מערכת העצבים ולהפחית תחושות חרדה.

פעילות גופנית
בנוסף לכל היתרונות הגופניים, פעילות גופנית היא דרך מצוינת לשחרר הורמונים התורמים לתחושה טובה ובכך להילחם במתח. השילוב האולטימטיבי הוא תרגול ספורט סיבולת פעמיים בשבוע למשך 30 עד 45 דקות, וזאת כדי לבנות שרירים, לשרוף קלוריות ולחזק את פעילות הלב, ולצד זה לבחור בסוג ספורט 'עדין', כמו יוגה, בתרגולים באורך כשעתיים במהלך השבוע.

נסי סופרולוגיה (Sophrology)
בדומה להיפנוזה, סופרולוגיה היא שיטה מהירה ויעילה לשחזר את הביטחון העצמי ואת שמחת החיים שלך! תרגולי הדמיה חיובית ותרגילי נשימה מאפשרים לתכנת את הנפש מחדש באופן חיובי. זו שיטה מצוינת להילחם בתחושות חרדה ובלחץ הנובע מכך!

תיהני מתרפיית צחוק
לטיפול זה תוצאות מהירות להפליא וזה טיפול שפשוט כיף לעשות! מה יש לא לאהוב? האם ידעת שרופאים טוענים שצחוק הנמשך 10 עד 15 דקות ביום משפר את הבריאות הכללית שלנו? מבחינה פיזית, הצחוק מחזק את המערכת החיסונית, מקדם חמצון טוב יותר של התאים שלנו, מוריד לחץ דם, משפר את פעולת העיכול הודות להתכווצויות הבטן ומקל על כאבים. מבחינה נפשית, הצחוק מפחית את הורמוני הלחץ, ומגביר הורמונים משככי חרדה, כגון אנדורפינים. הצחוק גם משפר את ההערכה העצמית שלנו. אז תתחילי לצחוק, הדפי איתו את הלחץ, ותתחילי לראות את השיפור שיחול בנפש ובגוף...

דאגי לשנת היופי שלך
דיכאון, מתח וחוסר שינה הולכים לרוב יד ביד. חוסר שינה מקושר לרוב לחוסר מוטיבציה, היעדר התלהבות, אנרגיה ירודה ובסופו של דבר הוא מהווה גורם משמעותי לתחושת לחץ. איגוד הפסיכולוגים האמריקאי מדווח כי "מבוגרים שישנים פחות משמונה שעות בלילה מדווחים על רמות מתח גבוהות יותר מאלה שישנים לפחות שמונה שעות בלילה". בתקופת גיל המעבר, תקופה משמעותית שבה הגוף חווה שינויים, שינה היא המפתח למנוחה שכל כך נדרשת וכך ניתן את המרב מהיתרונות המשקמים של שינה.

 

דיכאון וגיל המעבר

בסביבות גיל חמישים, עד שלוש מכל ארבע נשים עשויות לחוות דיכאון, וזאת לעומת אחד מכל ארבעה גברים. פעמים רבות סימני דיכאון ומידה מסוימת של עצבנות יתעוררו במהלך תקופת גיל המעבר. נשים החוות תקופה זו מדווחות לעתים קרובות שהן מרגישות לא בנוח, נוטות להרהורים, מאבדות עניין במגוון נושאים ותחומים ומרגישות שאינן מוערכות. למרות שהקשר נראה ברור, לא נמצא מתאם מדעי בין הירידה באסטרוגנים לבין הופעת דיכאון, חרדה או עצבנות. וכך, למרות שהירידה ברמות האסטרוגנים לא נחשבת כגורמת לדיכאון, היא כן מהווה גורם המחמיר את הנטייה הקיימת לדיכאון. השינויים ההורמונליים פשוט חושפים ומעצימים את תחושת אי הנחת הקיימת. בסופו של דבר, תקופת גיל המעבר היא תקופה שבה נשים רבות מוצאות עצמן עושות חשבון נפש, בוחנות את חייהן ומה השיגו עד לנקודה זו, ובהתאם לסוג האישיות, זה יכול להיות מקור לחרדה.

ניתן לדמות את תקופת גיל המעבר לקו פרשת המים: זהו רגע מכריע בסיפור שלך. מה יסופר בפרק הבא תלוי בכל אחת ואחת.

go to top